torsdag 22 april 2010

Håll dig till sanningen, Kudo!

I dagens Smålänningen ger jag Nobuaki Kudo (MP) svar på tal på de påståenden han torgför i sin debattartikel från i tisdags. Jag brukar inte reagera på tonläget i lokala debattartiklar, men i den senaste artikeln går Kudo över allt vad anständighet heter. Debatten i Markaryd brukar präglas av saklighet, men den praxisen överger miljöpartiets lokala språkrör när han i stället tar fram den stora megafonen. Resultatet blir ganska pinsamt och jag har idag fått ett ganska stort antal mail där man uppskattar min debattartikel.
.
När fakta och argument inte längre räcker till, anklagar Kudo mig för att mörka, agera manipulativt, lägga fram oklara beslutsunderlag och till och med för att tala osanning. Det är honom förunnat att slippa ta ansvar för helheten och för den kommunala ekonomin. För skattebetalarnas och Markaryds kommuns bästa är det nog säkrast att se till att Kudo slipper ta det ansvaret också i fortsättningen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar