söndag 11 maj 2014

Stark KD-lista till fullmäktigevalet i Markaryd


















Kristdemokraterna i Markaryd presenterade nyligen sin laguppställning inför valet till kommunfullmäktige. Detta gjordes i samband med en kick-off på Gräddhyllans Lantcafé i Tånneryd. Listan består av 40 namn, de flesta säkert ganska välkända, men även några som tidigare inte varit engagerade i lokalpolitiken.

Åtta av de 40 namnen är helt nya i kommunpolitiken och några av dem står också på valbar plats. Några av de nu aktiva har valt att stå till förfogande, men lite längre ner på listan. Sammantaget tycker vi att det är en mycket stark lista som väljarna kan ta ställning till inför valet till kommunfullmäktige i september.

Kristdemokraternas valfrågor kommer att presenteras längre fram, men tyngdpunkten ligger på att lika engagerat som hittills fortsätta driva den politik som varit så framgångsrik för Markaryds kommun de senaste tio åren.

För egen del har jag bestämt mig för att kandidera ytterligare en mandatperiod. När den här mandatperioden är till ända har jag varit ordförande och främsta företrädare i 16 år; fyra år som socialnämndsordförande och 12 år som kommunstyrelsens ordförande. Även om uppdraget många gånger är tufft och positionen utsatt, känns det fortfarande inspirerande och det finns så mycket kvar att göra. Dessutom är det fantastiskt att känna ett så starkt stöd från kommuninvånarna och det betyder oerhört mycket för min egen del och för mitt val att kandidera på nytt.

Så om väljarna ger mig sitt förtroende, är jag beredd att ställa upp och göra mitt bästa för Markaryds kommun ytterligare en mandatperiod.

De tio toppnamnen är följande
1. Bengt Germundsson, Kommunalråd, Strömsnäsbruk
2. Maria Svensson-Lundin, Designer, Markaryd
3. Samuel Wombell, Markaryd
4. Ingegerd Lenander, Fru, Markaryd
5. Britt-Marie ”Bitte” Stridh, Restauranglärare, Hinneryd
6. Kurt Persson, Pensionär, Strömsnäsbruk
7. Niels af Trolle, Arbetsförmedlare, Strömsnäsbruk
8. Carolin Lindbergh, Markaryd
9. Malin Stadig, Diakon, Markaryd
10. Eva Madestam, Timsfors


Hela listan finns presenterad på Kristdemokraternas hemsida


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar