torsdag 1 februari 2018

TV4-nyheterna på besök




















På lunchen igår hade jag ett TV-team från TV4 på besök och under en timmes tid intervjuades jag om både mitt uppdrag som kommunstyrelsens ordförande, framgångarna för Markaryds kommun och om KD:s låga opinionssiffror. Som alltid ska det också filmas miljöbilder, så det passade bra att ta med besökarna till Kemal på Torggrillen. Alla som såg inslaget i TV4-nyheterna i kväll kunde konstatera att jag beställde en "Wienertvåa" - två Lindvalls wienerkorv med mos. Av en dryg halvtimmes filmning i Markaryd blev det totalt ett inslag på två och en halv minut i kvällens nyhetssändning.

Man fick även med ett par positiva kommentarer från ett par markarydsbor och det värmer naturligtvis extra. Jag är inte annorlunda än andra i det avseendet, utan goda vitsord och uppmuntran ger självklart både glädje och inspiration att ta nya tag och jobba på.

På måndag ska jag medverka vid inledningen av ett värdskapsseminarium för handeln, företagarna, föreningslivet, politiker m fl och kvällens inslag från Markaryd gav mig inspiration i förberedelserna till mitt inlägg på seminariet. Vi kan verkligen vara stolta över Markaryds kommun och allt det positiva vi tillsammans arbetar för att förvalta och utveckla! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar